Besøg hos Liselotte og Niels Jørgen i Veddinge bakker

2007-07-27T00:00:00+00:0027. juli 2007|Kaj og familien|

Liselotte og Niels Jørgen Thøgersen bor til daglig i Rixensart ca. 25 km sydøst for Bruxelles, men har sommerhus i Veddinge Bakker i Odsherred og time sharing i Skagen. Niels Jørgen var 32 år i EU systemet og sluttede den 1. marts 2006 som direktør for kommunikationen i EU.

I forbindelse med deres ophold i Skagen senere på sommren, skal han holde foredrag om sit liv i EU for mine netværk i Frederikshavn og Brønderslev i slutningen af august måned, og i den anledning havde vi en anledning til at køre til Veddinge bakker med Annette ved rattet og børnene som ivrige deltagere. Marie har nemlig været på kolonni i Veddinge, og August på lejr i Kalundborg, hvor han boede på vandrerhjemmet, som vi besøgte efter formiddagskaffen hos Liselotte og Niels Jørgen, der nød den danske sommer i deres pragtfulde sommerhus.

Vi spiste madpakken på Vejrhøj, hvor der var fin udsigt over Sejerøbugten, hvor Marianne forøvrigt engang har været på spejderlejr. Et par år derefter var Marianne, Annette og undertegnede på en lille ferietur sammen. Lilly skulle have fred til at læse til eksamen i fransk, så vi kørte afsted i vores Lancia Beta, bl.a. til Kiel. Da vi kom syd for grænsen, og der var fri fart, kørte vi for første gang med en fart af 200 km, så det gjorde et stort indtryk. Men ved samme lejlighed var vi på Nekselø for at se, hvor Marianne havde ferieret. Så det blev en hel nostalgisk tur for os alle at besøge Veddinge Bakker.

Om aftenen havde Lilly inviteret til grill buffet i Charlottehavens restaurant. Det var første gang, at børnene var inviteret til middag i Charlottehaven, så det var sjovt for dem at sidde med udsigt til egen lejlighed. Der blev forøvrigt uvejr med skybrud og vindstød, der pludselig tog hele grillstegepladsen. Men heldigvis var den søde kvindelige kok og grillmester hurtig til at reagere, så hun undgik at få ild, kødstykker, pølser m.v. i ansigtet.