Vild med Verden og oplevelsesøkonomi

2019-01-17T11:55:34+00:0022. august 2007|Ledelse og kommunikation|

Netværket Vild med Verden i Aalborg havde en spændende formidag med Christian Jantzen, Ph.d., og Mikael Vetner, Ph.d., fra Aalborg Universitet, Institut for kommunikation.

 

De forelæste om Oplevelsesøkonomi – vinkler på forbrug, baseret på bogen af samme navn fra Aalborg Universitetsforlag. De har flg. antagelser om oplevelsesøkonomi:

  • Oplevelsesøkonomi drejer sig om produkter, der kan involvere kunden personligt, så de bliver til mindeværdige begivenheder
  • Hinsides nytte, service og symbolske værdier. Dvs. til oplevelsesværdier
  • Det drejer sig ikke om, hvad produktet kan eller gør (nytte, funktion), men om hvordan du føler, og hvem du er
  • Oplevelsesøkonomi er mere end pirringer og mere end meninger. Det er mindeværdige nydelser og sanselige meninger
  • Produkter er katalysatorer for kundens oplevelser. Det er kunden, der sanser, nyder og mindes.

De havde fremstillet ikke mindre end 68 slides til forelæsningen, der tog 3 1/2 time,

så det var en velfortjent frokost, der ventede på Sohngårdsholm Slot.