Peter Allingham om oplevelser og rum

2019-01-17T11:55:33+00:0026. oktober 2007|Ledelse og kommunikation|

Lektor fra Institut for Kommunikation fra Aalborg Universitet, Peter Allingham, har haft nogle krævende dage. Han har i ugens løb optrådt optrådt for fire af mine netværk og mangler nu blot Fra Kyst til Land i næste uge, som foregår i Skallerup Klit.

 

Foredragsrækken er et led i en serie om Oplevelsesøkonomi, og Peter har sat fokus på oplevelsesøkonomiens landskaber og lokaliteter. Fra eksempler på oplevelseslokaliteter i danske byers transitsfærer og bymidter gås til udenlandske eksempler.

 

Vi ser på eksempler fra byrummet i Berlin, på Volkswagens biltemapark Autostadt i Wolfsburg og på Volkswagens symbolske brug af det historiske byrum i Dresden, hvor Volkswagens luksuslimousine “Phaeton” produceres.

 

Overordnede spørgsmål kan være:

  • Hvilke tendenser i et globalt perspektiv sætter dagsordenen for udvikling af oplevelsessteder?
  • Hvad kan læres, og hvad kan undværes?