Generalforsamling i Venner af Tordenskjold

2019-01-17T11:55:28+00:0020. august 2009|Ledelse og kommunikation|

Jeg var så heldig for nogle år siden at blive udpeget som Ven af Tordenskjold. Det foregår ved, at officersklubben ved Flådestation Frederikshavn hvert år udpeger 3 medlemmer til Venner af Tordenskjold:

• En landskendt person,
  • en lokalkendt person og
  • en fra søværnet.

Ved generalforsamlingen i Venner af Tordenskjold kan vi foreslå navne til kåringen, men det er officersklubben, der udpeger de endelige personer, der bliver vist frem ved årets fødselsdagsfest for Tordenskjold.

Dagens generalforsamling blev myndigt ledet af Hans Smith Andersen, der i dagens anledning havde fået hestehalen bundet op i nakken. Præsident Jes Thomsen aflagde beretning over årets aktiviteter, og vi udpegede forslag til årets venner.

Efter denne gemytlige proces var der grill på terrassen med Per Frank Hansen som grillmester. Maden skyllet ned med en Côte du Rhone Village, der var blevet indkøbt med en passende rabat. Efter at jeg havde fået min portion mad og vine, måtte jeg desværre gå hjem for at læse opgaver til AAU på mandag.

På vej op af bakken på Brønderslevvej begyndte det at regne og tordne. For at slippe for brusebad når jeg kom hjem, tog jeg min trøje af og gik med bar overkrop. Jeg blev overhalet af en ung dame på cykel, der vendte sig om og udbrød: “Gud er det dig Kaj”. Det var søde Amalie – Lise og Lars’ datter – der havde været helt nervøs for at overhale denne mand med bar overkrop, så hun var helt lettet, da virkeligheden gik op for hende.

Da jeg kom hjem, var det lige før, at historien gentog sig. Lilly havde dameselskab, som jeg dampede lige ind i, men de havde jo set værre ting end en bar overkrop, så de indtog et ekstra glas vin.