Cozumel – Mexico

2010-03-09T00:00:00+00:009. marts 2010|Kaj og familien|

Vi lejede atter en taxa, der førte os til et Mayan monument midt på øen, der kan føres tilbage til år 300. Indianerkulturen blev udryddet af franske pirater år 1519. I dag tiltrækker de gamle ruiner og de mange flotte badeområder omkring 20 millioner turister, så det er big business. Badelivet omfatter alle former for badning i høje bølger, snorkling, paragliding, koralrev, miniundervandsbåde m.v.

Efter et døgn på havet nåede vi tilbage til Port Everglades lørdag den 13. marts kl. 08.00. Efter en forbavsende let landgang tog vi en taxa ind til Miami City, hvor Marianne og Anders havde lånt Mary og Hans’s lejlighed, hvor vi boede 2 nætter i flotte omgivelser.

Vi nåede at besøge Miami Beach, der fuldstændig levede op til sit ry, som en fantastisk badestrand med kæmpehoteller helt ned til strandboulevarden.

Anders tog os med ind til modtagelsen af den norske delegation til krydstogtkonferencen, der var anført af borgmester Leif Johan, som vi jo tidligere havde spist frokost med på Costa Atlantica ved receptionen i Stavanger. Jeg aftalte forøvrigt med ham, at når Viking med Åge Hareide som træner i løbet af foråret fører den norske tippeliga, kommer vi til Stavanger, hvor han har billetter klar til en kamp.

I strålende vejr kørte vi derefter kl. 15 ud til Miami International Airport. Det tog kun 1 time at komme igennem hele sikkerhedsapparatet, inkl. minutiøs gennemgang af tasker m.v., og for første gang måtte vi af skoene og fremvise de bare tæer.

Kl. 19.30 afgang med Lufthansa til Düsseldorf, hvor vi landede næste morgen kl. 09.25. Ny maskine til København, hvor vi landede præcist kl. 11.35. Der var herefter god tid inden afgangen til Aalborg, hvor vi landede kl. 15.45 til nøjagtig planlagt tid. Tænk sig at rejse i næsten 3 uger uden et minuts forsinkelse. Lillys Fiat startede omgående og førte os hjem til igloen på Orionvej, der nu er halveret til Danmarks største snemængde.

En fantastisk ferie på alle måder:

• Vi for ikke vildt på skibet
  • Vi blev ikke søsyge, og
  • Jeg spiste mig ikke ihjel.

Men læs herom i fortsættelsen…