Frederikshavn 2.0. Afrapportering om ideudvikling

2019-01-17T11:55:21+00:004. marts 2011|Ledelse og kommunikation|

Med professor Anders Drejer, AAU, til at kommentere projekterne blev der på aftenens møde på Handelsskolen præsenteret 13 ideer som resultat af processen Frederikshavn 2.0.

 
1)      Byen som handelsplads. Dan Kobberup præsenterede ideen med at bruge de tomme butiksfacader til kreativ reklameplads
 
2)      Torvedage på Kirkepladsen. Susanne Heltberg fortalte om ideen, der allerede blev prøvet i november sidste år med succes på trods af pivende kulde
 
3)      Færgerute Fr.havn-Arendal, hvor initiativgruppen bl.a. kigger på ”Dana Regina”
 
4)      Færgehavnsprojektet. Preben Reinholt gennemgik den store plan, der bl.a. bygger på at lave området om til aktiviteter inden for oplevelsesøkonomien
5) Tatoo-festival. Alle hallerne, Det Musiske Hus m.v. tages i brug ved en festival, hvor tatovører m.v. skærer i folk på arbejdende stande. Amerikanerbiler, motorcykler, musik m.v. skulle tiltrække folk fra hele Norden. Sikkert en spændende ide, men jeg skal nok holde mig væk
6)      Innovationsskolen for at give erhvervslivet et innovativt boost
7)      Energirenovering præsenteret af Claus Grøngaard, Tankegang
 
8)      Naturcoach. Vejleder/fortæller om naturen m.v.
 
9)      Palm City. Kæmpeprojekt der bevæger sig i tomgang, men tro på at de mange millioner skaffes
 
10)   PR markedsføring af Frederikshavn ved bl. a. ved at kommunen får en ny hjemmeside, der fortæller om alt det spændende der sker i vores kommune. Jeg har selv foreslået, at alle borgerne og virksomheder i kommunen får et link på deres hjemmeside og på mails med henvisning til den ny kommunale hjemmeside, og at vi alle sammen skal bidrage til hjemmesiden med egne nyheder og kommentarer. Men det er indtil videre blevet overhørt!
 
11)   Tangbearbejdning
 
12)   Tordenskjold – en fortsættelse af nuværende aktiviteter. Desuden en spændende ide med at bygge en hel bydel som Tordenskjolds By
 
13)   Klatrebane i Knivholt skoven – en såkaldt ”monkeypark”. Umiddelbart lyder det som en fin og spændende ide, men så var jeg i Skagen i går og så på Turistkontoret, at man allerede markedsfører en ”monkey” park i Skagen, men det er måske ikke det samme vi taler om?
 
Det er nu op til de enkelte arbejdsgrupper at realisere ideerne.