Generalforsamling i Frederik

2014-02-11T00:00:00+00:0011. februar 2014|Kaj og familien|

I gamle dage var det at komme til generalforsamling i Handelsstandsforeningen lidt af et mareridt. De handlende skændtes om alt. De krævede mere handling, men ville ikke betale.

I år var generalforsamlingen på Stenas Scandic Hotel, hvor formand Erik Sørensen kunne aflægge en fin beretning om en lang række aktiviteter, og handelschef Dan Kobberup berettede om fælles markedsføring, Frederik i fremtiden, hvor der bl.a. skal satses på Frederikshavn som Vendsyssels venligste by og meget mere. Det er helt utroligt, hvad Dan får udført. Jeg kan godt forstå, at ham er man glad for. Det hele blev vedtaget med stort bifald.

Under punktet Eventuelt var Per Malmberg, Arena Nord, på podiet, for at fortælle om planerne med at arrangere en kæmpekoncert på stadion med 25.000 tilskuere. Man vil prøve at sikre økonomien med en række sponsorater. Det lyder spændende og rigtigt. Men hvem bliver det store internationale navn, der kan virke som trækplaster?

Efter indtagelse af buffeten fik vores nye kvindelige borgmester, Birgit Stenbak Hansen, ordet. Hun er et frisk islæt og gik til vaflerne med stor ildhu og krævede igangsættere og ildsjæle, der ville medvirke til at øge handelen i kommunen. Hun var lige ved at have gået i løvens gab, idet hun erklærede krig mod parkeringssystemet i Frederikshavn, der giver anledning til stor utilfredshed. Men her viste der sig mange forskellige interesser, der gik i modsat retninger.

Det samme kan næsten siges om det andet tema, åbningstider. Her har bestyrelsen i Frederik dog vedtaget, at butikkerne skal have åbent fra 10 til 17 på hverdage og 10 til 15 om lørdagen. Det faldt ikke i god jord over det hele, men mon ikke der falder ro i lejren, når der bliver forår i luften? Stærkt belæsset med et væld af flotte tryksager kunne jeg køre hjem efter en interessant aften.