Peter Kreiner fra NOMA i siloen

2019-01-17T11:55:14+00:0016. marts 2015|Ledelse og kommunikation|

Frederikshavn Erhvervsforening havde fået den geniale ide at invitere direktør Peter Kreiner, NOMA, til at underholde ved årets generalforsamling.

 

Han er fra Fjerritslev og taler derfor sproget. Det var meget interessant at høre om NOMAs udvikling. Den store succes tilskrev han, at de hele tiden arbejdede med:

  • Perfektion
  • Innovation og
  • Vedholdenhed

De kalder kunderne for gæster, der kun betaler 3.100 kr. for et måltid bestående af 20 serveringer, som NOMA bestemmer.

 

Man satser på Nordisk Mad (deraf navnet NOMA) og har 90 gæster pr. dag. Der er udsolgt langt ind i fremtiden, men i dag har man indført, at der kun kan bestilles bord to måneder frem i tiden.

 

I dag åbnes f.eks. for bestillinger i juli måned. Man har 35 kokke ud af en medarbejderstab på ca. 100. Dvs. der er flere ansatte end gæster pr. dag. På trods af disse store omkostninger er der overskud på bundlinien. Man har i flere år været udnævnt til verdens bedste restaurant. Dog kun med 2 stjerner i Michelin.

 

Man arbejder ikke decideret med værdibaseret ledelse, men sætter følgende værdier i højsædet:

  • Ærlighed
  • Troværdighed
  • Respekt og
  • Ydmyghed

– alt sammen med gæsterne i centrum.

 

Efter denne appetizer, gik vi over til Flemmings buffet, der i dagens anledning var gratis.

På generalforsamlingen blev Karl Erik Slynge genvalgt som formand.