Generalforsamling i Frederikshavns Erhvervsforening

2019-01-17T11:55:12+00:003. marts 2016|Ledelse og kommunikation|

Den årlige generalforsamling i Siloen blev lidt af et tilløbsstykke, idet omkring 100 medlemmer var mødt for at høre formanden Karl Erik Slynges beretning om aktiviteter i 2015, herunder bestyrelsens tur til Stavanger sammen med mit netværk, hvor Marianne have arrangeret møder med borgmester, kommunaldirektør, erhvervsdirektør m.fl.

Ovenpå den fyldige beretning var der kampvalg til bestyrelsen og det gode medlem af mit netværk, Lene Bildtoft, der er arbejdsmiljøekspert, blev nyvalgt. Kontingentet blev forhøjet med 50%, hvilket må tages som udtryk for, at medlemmerne er glade for aktiviteterne i Erhvervshus Nord, hvor der er 10 medarbejdere med erhvervsdirektør Niels Christensen i spidsen, der bliver bedre og bedre år for år.

Efter en tiltrængt kaffe- og tissepause, holdt Jesper Bove-Nielsen et foredrag om Digitalisering + Deleøkonomi = Disruption, hvilket vistnok betyder forstyrrelse. Han tog udgangspunkt i Moores lov, der taler om en fremtidig ekspotentiel udvikling. Han fortalte om kunstig intelligens, selvkørende biler, 3D printere, droner, robotter m.v. Alle sammen opfindelser, der allerede nu stormer frem.

Han gik derefter over til Deleøkonomien, der i modsætning til traditionel økonomisk
lærdom, der bygger på “knappe resourcer”, tager udgangspunkt i, at vi lever i overflod, hvorved vi får mulighed for at dele med andre . Han nævnte eksempler som AIRBNB, Uber, Lendong, Netflex og mange andre eksempler på ting og sager, der er i gang i USA m.fl. Forsamlingen var noget rystet og havde nok mistet lidt af appetitten, men Flemmings små lækre madder med tilhørende vine, skabte liv og stemning.